BoardGamesNook · C# · Daj Się Poznać 2017 · Programowanie

Etap 0: Projektowanie aplikacji

Według wszelkich porad i instrukcji dostępnych w Internetach i książkach dobra aplikacja zaczyna się od… dobrze zaprojektowanej struktury. Tutaj -> photo można zobaczyć strukturę mojej aplikacji. Według danych zapisanych w toggle jej wymyślenie, uporządkowanie i implementacja zajęły mi około 6h. Mam nadzieję, że zaowocuje to w przyszłości:) Zajmowałam się tym pierwszy raz więc jestem otwarta na wszelkie sugestie i rady.

Starałam się dokładnie rozdzielić warstwy aplikacji:

1 BoardGameNook

Warstwa GUI, czyli główna aplikacja webowa o strukturze zgodnej ze wzorcem MVC.

2 BoardGameNook.Services

Warstwa logiki biznesowej, z którą komunikuje się warstwa GUI.

3 BoardGameNook.Repository

Warstwa dostępu do bazy danych, która pośredniczy między serwisami (logiką biznesową), a bazą danych.

4 BoardGameNook.Model

Warstwa, w której są zdefiniowane klasy przechowujące dane (m.in. klasy odpowiadające tabelom w bazie).

5 BoardGameNook.Tests

Dodatkowy projekt zawierający testy jednostkowe, których celem jest zapewnienie poprawności logiki biznesowej.

Oczywiście ta struktura może jeszcze ulec ewentualnej zmianie. Dla przykładu utworzyłam już pierwsze klasy i testy dla obiektu Gamer.

Kolejny etap to zabawa z Angularem i stworzenie odpowiednich widoków dla obiektu Gamer.

2 thoughts on “Etap 0: Projektowanie aplikacji

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s