Angular · BoardGamesNook · C# · Daj Się Poznać 2017 · Programowanie

Pierwsze screeny BoardGamesNook

Wreszcie coś działa i mogę się tym pochwalić!

Dla pierwszego obiektu, którym jest Gamer, utworzyłam wszystkie metody CRUD (czyli z  angielskiego Create, Read, Update i Delete). Te podstawowe metody pozwalają na utworzenie, pobranie, aktualizację i usunięcie obiektu.

Po uruchomieniu aplikacji widzimy pustą stronę z 2 opcjami: BoardGamesNook oraz GamerList. Menu logowania po prawej stronie na razie tylko wygląda i nie robi nic :p

startpage

Link BoardGamesNook przenosi do strony głównej (czyli tej, która aktualnie jest wyświetlona). Wybierzmy więc link GamerList:

gamerlist

Po jego wybraniu widzimy opcję dodania nowego obiektu Gamer z wszystkimi jego parametrami (nick, imię, nazwisko, wiek, miasto i ulica). Poniżej widnieje lista graczy (wyświetlany jest ich Id, Nick oraz przycisk do usunięcia gracza).

Spróbujmy dodać gracza:

newGamer

Po naciśnięciu przycisku Add cały formularz nam się czyści, ale lista graczy nie zmienia się dynamicznie (jeszcze zapewne i tak przerzucę opcję dodawania do nowego widoku, więc nie będę już miała tego problemu). Żeby zobaczyć nowego gracza na liście, musimy więc ponownie wybrać link BoardGamesNook GamerList:

NewGamerList

Widać już nowy obiekt na liście graczy, a po kliknięciu na niego odkrywamy nową opcję: wyświetla nam się imię gracza wraz z możliwością zobaczenia jest detali. Po kliknięciu na przycisk View Details przechodzimy do nowej strony:

editGamer

Wszystkie wyświetlone pola możemy edytować. Jak widać ani Id, ani Nick nie mogą być zmienione. Formularz pozwala nam wrócić do poprzedniej strony po kliknięciu przycisku Back lub zapisać informacje po kliknięciu przycisku Save. Zmieńmy imię gracza na TestNew, zapiszmy i sprawdźmy, czy faktycznie na liście głównej imię zostanie zmienionej.

editedGamer

editedGamerList

Wow – jak widać zadziałało. Po kliknięciu na pozycję testNick2 widać, że imię gracza zostało zmienione na TestNew.

Na koniec możemy kliknąć przycisk X usuwający gracza testNick2 i wrócimy do etapu początkowego, w którym mieliśmy 2 domyślnych użytkowników.

Takie proste czynności, ale jednak zajęły mi trochę czasu 🙂 Według mnie to spory krok naprzód, ponieważ pozostałe obiekty (użytkownicy, gry, statystyki itp) w większości będą wymagały podobnych operacji CRUD.

Do powyższych testów nie tworzyłam bazy danych (będzie to moje osobne zadanie, na razie jeszcze się z nim wstrzymam). Dlatego wykorzystałam po prostu statyczną publiczną listę obiektów Gamer, która ma zdefiniowanych 2 początkowych graczy. Po uruchomieniu aplikacji na wstępie mamy właśnie tych 2 graczy domyślnych i możemy robić na nich różne operacje CRUD. Oczywiście gdy wyłączymy aplikację i uruchomimy ją od nowa, znów wrócimy do 2 domyślnych graczy – należy pamiętać, że to nie jest baza danych i utworzona w trakcie działania aplikacji lista graczy (czyli lista obiektów) umiera wraz z wyłączeniem aplikacji.

2 myśli na temat “Pierwsze screeny BoardGamesNook

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s